Jag och min morfar Lasse

Här kommer lite bilder från mitt dop




Mormor, jag och min morfar.



Mamma fixa en fin ram med oss.



Moster Stina, mormor, jag och morfar som håller mig i handen.



De var inte bara jag som blev trött på dopet de blev morfar med hi hi. 

                                Till min morfar

                Jag kom en kall morgon den 15 Januari.
                Jag fick träffa dig dagen innan mitt dop.
                Du kolla och höll mig och jag fick se dig le.
                Vi har samma ögon färg och de är jag stolt över.
                Saknaden som du har lämnat efter dig.
                Vi kommer alltid att ha dig i våra tankar.
                Bilderna på oss ska jag alltid bära med mig.
                Så morfar även fast jag inte fick lära känna dig,
                så finns de bilder på oss som gör mig gald.

                I minnet Du lever
                Du finns alltid kvar
                I minnet vi ser Dig
                precis som Du var

Kommentarer
Postat av: Moster Maria

Fina kort på er. :-D Fint skrivet!! Kram Moster

2009-10-29 @ 23:02:57
Postat av: mona

va fina kort på er gumman =) Jättefina dikter :)

2009-10-29 @ 23:38:08
URL: http://familjengustafssons.blogg.se/
Postat av: Mona

ge gärna ett bidrag



http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Insamlingar/?collection=2077

2009-12-29 @ 15:10:00
URL: http://familjengustafssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0